wtorek, 10 czerwca 2014

Kwiatowa Panna (Flower Maiden)

Pewnego razu w ogrodzie... zobaczyłam ją, jak szła zamaszystym krokiem przez trawy. Podeszłam, zagadałam. Na początku była nieufna, ale szybko znalazłyśmy wspólny język.

ENG: One day I saw her walking through the grass in my garden. I came closer, started a chat. At first she was reluctant, but then stardted to speak the same language.


Przysiadła z wdziękiem, zaczęłyśmy rozmawiać...

She sat gracefully, we started to talk...


Zaproponowałam jej sesję  zdjęciową. Nie namyślała się długo.

I offered her to take some pictures. She hasn't been considering it for long.


Łapałam ostatnie promienie zachodzącego słońca. Panna leżała na trawie w pozie do złudzenia przypominającej Kate Winslet w "Titanicu" i pozowała.

I was catching the last rays of sunset. The Maiden was lying in a pose resembling Kate Winslet in "Titanic".





W trakcie zdjęć wyluzowała się, rozpuściła włosy...

During the session she relaxed, loosen her hair...




Podniosła się z trawy cokolwiek potargana...

She rose from the grass with ruffled hair...


Trzeba było ratować fryzurę, na szczęście znalazła się stokrotka.

Her hair needed aid, luckily a daisy has been found.


Usiadła na ławce, wyraźnie zmęczona sesją.

She sat on a garden bench, seeming tired.


Zgodziła się na współpracę w przyszłości, ale musiałam jej obiecać na kolejną sesję nowe ciuchy. :)

She agreed to cooperate in the future, but under one condition - new clothes. :)


Trochę technikaliów - lala uszyta jest z surówki bawełnianej, wypchana tradycyjnie, "wypychem" do poduszek. Każdy element ubranka jest oddzielnie zdejmowany.

Some technical stuff - the doll is made from cotton canvas, stuffed with cushion filling. All parts of her wear can be taken off separately.


Do ozdoby użyłam koralików Preciosa oraz elementów akrylowych.

I decoraed her clothes with Preciosa Beads and acrylic elements.


Włosy wykonane są z muliny Ariadna, wszyte bardzo pracochłonną techniką, supełek po supełku, lala ma włosy na całej powierzchni fryzury, włosy można dowolnie układać a nawet czesać grzebieniem o szerokich zębach. Fryz jest bardzo gęsty, miły w dotyku.

I made her hair with Ariadna embroidery thread, with a very technique, knot by knot, the doll has a full scalp covered with hair. The hair can be styled and combed.



Ramiona i nogi mocowane są na guzikach, stawy łokciowe i kolanowe wykonane są z kulek. Rysy twarzy namalowałam farbą akrylową.

Arms and legs are attached with the buttons, elbows and knees joints are made of balls. The face is painted with acrylic paint.


Lalkę zgłaszam do wyzwania Szuflady "Zainspiruj nas - Szyjemy":

I put the doll as a candidate to Szuflada challenge:


4 komentarze:

  1. A czy przypadkiem kwiatowa panienka to nie siostra mojej anielicy ? ;)

    Marysiu nie mogę się nadziwić jaką to trzeba mieć cierpliwość żeby takie szczegóły zrobić . Bardzo mi się podoba ta kolorowa panienka :)

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, jest coś na rzeczy z tą siostrą. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. widzę, że masz różne zainteresowania i talenty! beading, sutasz i nawet szycie lalek Ci świetnie wychodzi:) o fotografowaniu nie zapominając. gratulacje!:)
    a propos fotek, masz jakiś specjalny osprzęt, program?
    ja próbuję walczyć, ale średnio mi idzie. zastanawiam się nad chociażby namiotem bezcieniowym. co sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Do fotek nie używam żadnych wypasionych sprzętów ani namiotu, mam przyzwoitą, kilkuletnią cyfrówkę, ostatnio wspomagam się w chwilach kryzysowych telefonem. Zdjęcia obrabiam w dość starej wersji programu Photoimpact, żeby wydobyć z nich, co się da. :) Być może niebawem coś o tym skrobnę. :)

    OdpowiedzUsuń

Moje serce ucieszy się każdym dobrym słowem. :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...