wtorek, 2 września 2014

Bielszy odcień lilii (A whiter shade of lily)

Jeden post w sierpniu, skandal! :) Natomiast teraz mam kumulację prac. I dylemat, od czego zacząć. Chyba zacznę od tego, co było moim głównym letnim projektem. Pierwsze koty za płoty, czyli pierwsza biżuteria ślubna, wykonana w prezencie. Elementem głównym była bransoletka z... lilii.

I have posted only once in August, shame on me! Now I have an accumulation of works and a dilemma - what to begin with. But I will start from my biggest summer project. My first wedding jewellery, made as a gift. The main element is a bracelet made of... lilies.

Czemu nie naszyjnik? Konstrukcja sukni ślubnej wymuszała w sposób naturalny rezygnację z ozdób szyi - dekolt był zabudowany koronką. Wzór owej koronki pokrywał całą suknię i dlatego padło na lilie jako wzór biżuterii.

Why not the necklace? The neckline of the wedding dress was covered with lace, so the necklace wouldn't be suitable. The pattern was similar to lilies, so I have chosen them as a main theme for bracelet.
 




Zdecydowałam się na zapięcie koraliczane, bo jakoś z gotowych nic do mnie nie przemawiało. Dzięki temu jest dodatkowy element ozdobny. Kółeczko raz było prute, bo wymieniałam białe koraliki Fire Polish na złotawe, które lepiej komponują się ze złotymi akcentami na kwiatach.

The toggle clasp is made of beads, what makes it an additional decorative element.

 

 



Opcjonalnie powstały też kolczyki, suma sumarum okazało się, że nie do końca współgrają z fryzurą, dość specyficzną, więc założyła je druhna. ;)

Optionally, I have made the earrings, finalli it appeared that they don't harminize with the bride's hairstyle, very pretty and peculiar, so the bridesmaid wore them. ;)


A tu jeszcze parę fotek na kolorowym tle. W roli tła wystąpiły maty do koralików.

Here on the colour beading mats.

      

Spód podszyłam srebrzystoszarą alcantarą. 

Back ws covered with silver-gray alcantara.

 

Pomiędzy kwiatami widać fragmenciki alcantary w beżowym kolorze - zabieg miał na celu ułatwiać "wtopienie się w tło" i uwypuklić ażurowość bransoletki. 

Between the flowers pieces of sand coloured alcantara can be seen.


 Wystarczyło mi jeszcze weny na wymyślenie opakowania dla kompletu. Drewniane pudełeczko zostało pomalowane perłową i złotą farbą akrylową, przy pomocy pasty strukturalnej zrobiłam nieco chaotyczne ozdobniki na brzegach wieczka. Dno wyścieliłam kawałkiem maty koralikowej, a boki okleiłam starą koronką. Jak na pierwszy raz to zabawa z pudelkiem chyba jest udana.

I also prepared a jewellery box - simple wooden box painted with acrylic paints. Inside, the bottom is covered with a piece of beading mat, box walls are covered with an old lace.





A fotki "na ludziu" niebawem, bo Panna Młoda ma mi coś podesłać z dobrego serca. ;)

Wedding pictures will come soon, the Bride will send mi something.

Na razie nie mogę patrzeć na białe koraliki... ;)

Now I can't stand the look of white beads. ;)

Z rzeczy do zaprezentowania mam aktualnie jeden komplet biżuterii firepoliszowej i wisior (to niebawem bo foty gotowe), reszta się robi, oraz pięć sztuk odzieży własnej roboty, ale jeszcze nie mam zdjęć, bo nie wiem, jak się zabrać do tematu. ;) Szycie stało się dla mnie ostatnio wytchnieniem  dla zmęczonych oczu - nie ma w tym tyle ślepienia w jeden punkt i bardzo mi się to podoba, więc pozwalam sobie na ten mały skok w bok od koralików. Wczoraj znów wróciłam do domu z siatką tkanin. Będzie się działo! Tfu, szyło!

I have some jewellery to present, I have even took good photos, so it will come soon. I also have made five new clothes, but I dont;t know how to make good pictures of them. Recently I sew a lot, it gives my eyes some relax - beading tires my eyes very much. I like it. Yesterdeay I came home with a bag full of fabrics. Sew it is! ;)

11 komentarzy:

  1. Piękna ta bransoletka. Iście królewska. I do tego pudełeczko. Piękny prezent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się, jak mogłam, dziękuję. :) Ale o królewskości nie myślałam, miało być kwiatowo i romantycznie. :)

      Usuń
  2. Rewelacja! Każdy element dopięty na ostatni... koralik:) A wykonanie po prostu mistrzostwo świata. Do koronek idealny wybór. Po prostu dech zapiera, ja bym nosiła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już po zrobieniu doszłam do wniosku, że pewne rzeczy można było zrobić ździebko inaczej, ale całość była dość sporym eksperymentem technicznym, marzy mi się podobna z innymi kwiatami. :)

      Usuń
  3. piękny komplet, wspaniale udało Ci się osiągnąć efekt 3d :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się, jak mogłam, w końcu okazja była nie bylejaka. :)

      Usuń
  4. Marysiu bransoletka prześliczna ,jaka misterna praca. Królewska bo wygląda jak dla królowej śniegu ;)
    Pudełeczko też super się prezentuje ale w Twoim wykonaniu nie może być inaczej :)

    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już fotki "na ludziu", niebawem wrzucę - na Panie Młodej wyglądała czadowo, zresztą ona sama wyglądała świetnie, udało mi się wstrzelić w kompozycję. :)

      Usuń
  5. Piękna! widać jak dużo pracy i serca zostało w nią włożone. Powinnaś być bardzo dumna, a prezent zapewne bardzo się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobał się, a na śmierć zapomniałam o wrzuceniu fotki "na ludziu". :)

      Usuń
  6. przepiękny komplet, chylę czoła! <3

    OdpowiedzUsuń

Moje serce ucieszy się każdym dobrym słowem. :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...