wtorek, 31 grudnia 2013

Zimowa Panna (Winter Maiden)

Pomysł na nową robótkę narodził się podczas chaotycznego przegrzebywania pojemników z koralikami i kamieniami w poszukiwaniu tych, które do mnie przemówią. W końcu wzrok zawiesił mi się na torebce z kupionymi w maju w Akmeneliai koralikami Preciosa (które to koraliki pieczołowicie sortowałam, bo zostały nabyte w postaci miksa). Koraliki to, jak mniemam, Rocailles, ale z nietypowym, kwadratowym, do tego srebrzonym przekrojem - przy ich przezroczystości efekt jest bardzo przyjemny. Jako, że od jakiegoś czasu chodzą za mną bransoletki, a równolegle kusi tradycyjny ścieg peyote (do tej pory wykorzystywałam go na okoliczność koralików Twin), stanęło na bransoletce. Początki były trudne, bo wciąż nie mogłam się zdecydować na szerokość, więc było nieco prucia. Jak się okazało, wyszło idealnie - koraliki wykorzystałam do ostatka. W tak zwanym międzyczasie podczas buszowania w internecie natrafiłam na wyzwanie idealnie pasujące do mojej rodzącej się bransoletki. I tak powstała...

Zimowa Panna

Zdjęć dużo, bo przyjemne wyszły, zimowe słońce i ogrodowe iglaki wydatnie się do tego przysłużyły. A modelka bardzo się wdzięczyła, więc wyszalałam się fotograficznie:




















Tu widać, jaki sympatyczny efekt uzyskałam dzięki przezroczystym, srebrzonym w środku koralikom o kwadratowym przekroju.






Jeszcze parę fotek na nieroślinnym tle:






Krótki opis techniczny dla porządku. Baza wypleciona przy użyciu białej nici do skór (lubię te nici, mocne i miękkie, wadą jest czasem grubość) z przezroczystych koralików Preciosa Rocailles z kwadratowym, srebrzonym środkiem. Do wykończenia użyłam cienkiej żyłki, którą zazwyczaj wyszywam. Brzeg bransoletki opleciony mieszanką koralików Toho wybranych z mixów (Hasu-White, Tenin-Gray, Sakura-Cherry), odrobiną Triangle Ceylon Ivory oraz drobniejszymi Rocailles z mixów. Chwościki przy zapięciu wykonane przy użyciu Toho z mixów, 15/0 silver-lined frosted crystal, z dodatkiem białych Fire Polish, pasujących kolorystycznie kryształków, gwiazdka przy zapięciu wykonana z użyciem białych super Duo. Zapięcie toggle w kolorze srebrnym.


W planach są jeszcze kolczyki, ale czekają na natchnienie. :)

4 komentarze:

  1. Wręcz bajeczna ta bransoletka na pewno dostaniesz za nią jakieś miejsce Od razu wiedziałam że ta jest zrobiona przez Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, a to ci dopiero, nie spodziewałam się Adasia tutaj, raczej Kasi. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja nie Adaś tylko na jego konto ;) pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń

Moje serce ucieszy się każdym dobrym słowem. :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...